Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

fredag 20 september 2013

Underbara ungar!

Jag måste bara få säga, att om det är något jag är stolt över så är det mina underbara ungar. Leo och Sam är ett par riktiga godingar! 
Något som är extra kul är att de verkligen har ärvt min kreativa sida. Leo är en riktigt duktig konstruktör och tillverkar både det ena och andra. Senast var det nunchakus och ninjasvärd av kartong och maskeringstejp. Huruvida detta är lämpliga saker att leka med för en åttaåring kan vi tala om nån annan dag!
Sam, fyra år, satt i kväll och grejade lite med vår nya favoritlera, Foam clay från creative hobby. Här har vi resultatet...
En sköldpaddsfamilj! Fantasifullt och typiskt Sam!
Vi har haft leran ett tag och provat oss fram med olika tekniker. Det är en jättebra lera med små frigolitkulor i som gör att den är lätt som papper, enkel att arbeta med, och torkar i rumstemperatur på ett par dagar. Här har ni ett smakprov på vad vi har tillverkat tidigare.
Gubbar med ståltrådsskelett, påskägg med styrolitskelett och så har jag gjort minitomtar med ullskelett. Nä, ullskägg var det! Vi skapade även julgranar(lera på styrolitkoner) i vintras men de ligger fint nerpackade på vinden så de kommer inte med på bild.
Jag rekommenderar verkligen detta hemmapyssel för både stora och små!
cchobby.se är var ni kan hitta leran som alltså heter Foam clay. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar