Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

måndag 11 november 2013

Pärlade ljuslyktor

Nu är jag visst tillbaka i pärlandet...
Det är helt enkelt för roligt att hålla sig ifrån! Mitt senaste påhitt är små värmeljushållare som gnistrar och glimmar vackert i höstmörkret. För när vintern snart är här så finns det väl inget mysigare än massor av tända ljus!
För er som vill se mina skapelser "live" så finns jag på Gits gård i Stafsinge både lördag och söndag kl.10-17.  

3 kommentarer:

  1. Har försökt hitta en lätt beskrivning på hur man gör såna där saker med pärlor. Men tycker det verkar så krångligt.. Hur svårt är det egentligen att sy med pärlor?

    // Marica (www.mizca.se)

    SvaraRadera
  2. Ja du Marica, jag kom fram till att det bästa att prova först är "peyote stitch". Det är i princip att väva ihop pärlor i ett slätt mönster. När du känner dig bekväm med det så kan du prova på lite mer invecklade mönster. Som sagt Peyote stitch är det du ska söka på. Jag tror nog att du kan hitta ganska mycket på youtube annars är "Pinterest" ett fantastiskt verktyg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sånt har jag kunnat tidigare. Jag har sett beskrivningar i samma form som virkning/stickning vilket jag inte fattar =) Jag älskar pinterest.

      // Marica

      Radera