Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

måndag 11 november 2013

Guldglänsande askar



Här har vi ett kul men lite trixigt pyssel...
Jag har pimpat tre ganska trista spånaskar med spets och guldfärg. Se så fina de blev! 

Jag började med att limma på spetsar och sedan målade jag allt vitt.
När färgen torkat lackade jag dem med ett lim/lack och limmade samtidigt på boksidor på locken. Ännu ett lager lack för säkerhets skull och sedan rejält med torktid för att spetsen ska torka ordentligt!
Jag lade sedan på en guldvax i alla skrymslen och runt spetsarna.
En oljefärg av valfri kulör hade funkat lika bra, men passa er för att använda en vattenbaserad färg typ akryl då den torkar för fort för detta momentet.
Man ska nämligen kunna torka bort större delen igen och bara lämna färg kvar i hålrummen på spetsen. 
När valfri mängd färg är avtorkad har man ett effektfullt resultat. Lacka över allting ännu en gång för att få jämn glans på hela asken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar