Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

måndag 30 december 2013

Mysiga tofflor

Hej allihopa! 
Hoppas er jul har förflutit i lika skön, maklig takt som min.
I år finns det verkligen tid för att slappna av med familjen.

I julklapp i år fick hela familjen fluffiga och varma fårskinnstofflor. Tyvärr så blev de minsta alldeles för stora till min minsta och då fick Mamsen rycka in med virknålen!
Sam fick själv säga hur de skulle se ut och så här blev resultatet. Riktigt fina!

Jag har virkat två lager, ett med fluffigt polyestergarn till insidan och ett med bomullsgarn till utsidan.
 Till slut sydde jag ihop de två med en av Sams favoritfärger, rosa.

Det var riktigt kul så det kan nog tänkas bli fler...

Jag vill passa på att önska er alla en fin fortsättning och ett riktigt gott 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar