Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

fredag 20 december 2013

Avslutningsmys

Idag har vi fått vara med om en superfin julavslutning för Hertingsskolan.

Det är som tradition 3:orna som står för underhållningen och idag var, det min söta brorsdotter, Mollys tur att göra julkavalkaden tillsammans med de andra i hennes årskull. 
Fantastiskt proffsigt upplägg och lika proffsigt framfört!

Efter avslutningen åker vi varje år och fikar ihop med en klasskompis till Leo och hans familj. Alltid lika mysigt!

Sedan var det då äntligen dags för pepparkakshuset att sättas ihop... 

Jag kan väl säga så här, det är tur att jag inte bygger hus på jobbet, för då hade det antagligen slutat ILLA!
Eller så kan vi nöja oss med att konstatera att det är ruskigt svårt att få ihop den där jädra byggsatsen, som alltid har gått sönder lite varstans och aldrig riktigt passar ihop på resterande ställen.

Jag tänkte att jag monterar den själv, med det där svinvarma sockret som jag ändå aldrig vågar låta grabbarna komma nära. När jag stod och svor som näst i köket hörde jag Leo kommentera från soffan:
Ja ja, du ska ju alltid kunna allting själv, så jag tänker i alla fall inte hjälpa dig!


Så här fint blev det trots allt.
För när jag till slut fick ihop huset så drogs det fram alla möjliga färgglada godis och strössel och killarna garnerade det på allra bästa sätt! 
Några godisar försvann nog ner i magen oxå har jag en känsla av.

Så nu önskar jag er alla från oss alla
En riktigt god jul!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar