Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

tisdag 3 december 2013

Möbelrenovering

Idag har jag haft väldigt roligt på jobbet!
Inte bara för att jag har målat med oljelasyr i ett alldeles för dåligt ventilerat rum, utan även för att jag älskar att renovera gamla möbler!!

Jag och Peter (maken) har fått i uppdrag att förvandla en hel uppsättning brunlaserade ekmöbler till ljusa.
Jag föreslog att vi skulle patinera möblerna med en grå lasyr på vit bas och så här fint blir det...
Det kanske är lite svårt att se effekten på denna bilden, så här kommer en till.
Stolen till höger är enbart vitmålad, och stolen till vänster är först vitmålad med en vattenbaserad lackfärg. Ovanpå  laserade jag med mörkgrå oljelasyr och sedan torkade jag bort nästan allt igen.
Detta sättet att måla passar nästan alla möbler, men kanske extra bra på dessa lite snirkliga, rejäla trämöblerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar