Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

onsdag 23 oktober 2013

Tomtemorsan

I dessa tider när nästan allt handlar om jämställdhet och genustänk, så ska även jag dra mitt lilla strå till stacken...
Den enda kvinnan i tomtefamiljen har ju hittills varit Tomtemor, en fryntlig äldre kvinna, griljerandes och syltandes med grötsleven i högsta hugg.
Men nu kommer den lite coolare Tomtemorsan!
Med randiga tights, converse och en mycket mer avslappnad inställning till matlagning. Jag skulle nog tro att en färdiggriljerad skinka levereras till nordpolen med Linas matkasse eller liknande. 
Jag tycker att det känns rätt skönt att inte alltid vara så traditionell, men det slinker nog med ett par helt vanliga tomtar till marknaderna också.
Det är trots allt väldigt mysiga traditioner vi har!


1 kommentar:

  1. Hejsan hej,
    Nu har vi sålt slut på dina påskägg, böcker och kransar. Kommer med andra ord att betala dig snart! :-)
    Har du möjligtvis fler av dessa?
    En kund som förra veckan köpte sista boken och två ägg, undrade om det fanns blå ägg. Jag sa att jag skulle framföra detta till dig. Det var en storkund som köpte för 3300 kr i butiken på en gång, inte illa!

    Jag är också intresserad av fler tomtar inför julen. Sålde slut på de jag fick i butiken inför förra julen.

    Kram kram

    SvaraRadera