Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

tisdag 8 oktober 2013

Origami!

Tjohej på er!
Jag har alltid trott att origami är helt omöjligt. Att det bara är jättegamla, små, japanska gubbar som med hjälp av magi klarar av att vika dessa fantastiska skapelser... Men nu är jag överbevisad!
Jag kan stolt informera er att jag har lyckats följa en instruktionsvideo och tillverkat flera fina stjärnor.
Denna färggranna skapelse tog alldeles för lång tid att göra, men är väl ändå ett ganska fint första resultat.
Nu har jag gjort lite misstag och lärt av dem så det börjar arta sig, tekniskt.
Alla dessa vikta stjärnor och blommor kallas kusudama och det finns gott om olika videos på youtube. De är alla gjorda av vikta, mindre moduler som sätts ihop.

Origami är inget jag rekommenderar om man känner för ett litet kvällspyssel nån gång ibland...
Det är pilligt som tusan och vansinnigt tidskrävande men ändå såå roligt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar