Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

tisdag 1 oktober 2013

Änglar

Hej alla vänner!! 
Jag har legat lite lågt sen i helgen och inte varit varken pysslig eller bloggig. Men nu jädrar...
Nu har jag börjat kolla igenom vad jag gjorde för fina fynd på syfestivalen i Borås.
Jag köpte bl.a. lite maffigt garn som jag planerar att använda till några fina, juliga korgar. Sedan köpte jag oxå massor av fina pärlor och andra smyckestillbehör och här har vi ett par änglar som är gjorda av det jag köpte.
 De här små sötingarna är väldigt enkla att tillverka. Det du behöver är silver eller koppartråd, en liten, en mellanstor och en avlång pärla och två olika pärlfästen. Du köper det du behöver i din närmaste hobbyaffär, typ Panduro.

1. Vingar: Sno fyra varv tråd runt din hand och dra ihop dem på mitten.
2. Ta en ny tråd ca. 20 cm. Fäst den runt vingarna och trä på först en avlång pärla(kroppen) och sedan ett större pärlfäste(kjolen). Trä på den lilla pärlan och trä sedan tillbaka genom fäste och pärla.
3. Sno ett par varv runt vingarna och trä sedan på den mellanstora pärlan(huvudet) och det lilla pärlfästet(glorian). Lämna en ögla att hänga upp den i, trä tillbaka och fäst tråden. Tadaa!

De kommer att bli supernice i granen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar