Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

söndag 6 oktober 2013

Ståltrådsänglar

Kvällens pyssel är inte så invecklat... 
Jag har tillverkat ståltrådsänglar som kan användas till fotohållare eller kanske som hållare till placeringskort på julfesten.
Det som behövs är en kraftigare ståltråd, en liten stump tunnare ståltråd, avbitare och en tång.
Börja med att leta fram något runt att böja tråden runt (jag använde ett saltkar).
Gör en åtta med tråden, en liten cirkel runt saltkaret i detta fallet och en lite större cirkel runt t.ex. handen. Gör samma åtta tre varv.
Bit av tråden med marginal till att fästa och vira ändarna ett varv runt halsen.Nu har vi gjort en kropp och huvudet.
Börja om igen med att vira tråden två varv runt saltkaret ca. 10 cm från änden
Dra ner tråden tillbaka mot änden och gör en stor cirkel nästan ända nere vid änden.
Gör tre varv och bit sedan av tråden med 10 cm marginal. Böj ihop den stora cirkeln med tången och vira änden ett par varv för att fästa.
Nu har vi gjort vingarna och glorian. Nu ska vi bara fästa ihop de båda!
Håll vingarna bakom kroppen och vira kroppens ändar ett varv runt vingarna. Använd sedan den tunnare ståltråden att fästa ihop arbetet med.
Bit av överbliven tråd och böj ut de olika cirklarna i kroppen för att kunna ställa ängeln upp. Tadaa!! 
Blev det fint så har du gjort rätt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar