Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

onsdag 28 augusti 2013

Mina älsklingar!

Jag blev precis tillfrågad om ett porträtt som någon sett för länge sen på fejan.
När jag började leta bland mina gamla foton fick jag fram denna tavlan som jag gjorde till min lilla mamma i födelsedagspresent förra året.
Jag har använt en lite krånglig teknik där jag har överfört ett foto med hjälp av gloss gel till en canvas. 
Med denna tekniken får man en härlig antik känsla på fotot!
Runt fotot har jag målat och sedan har jag lagt krackeleringslack och svärta för att få till den där riktigt gamla looken.
Ett litet snöre med etikett och Voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar