Sidor

Hej!

Välkommna hit till min lilla pysselblogg!
Här serverar jag små och stora projekt med tillhörande glädje, frustration och många tips och idéer.
Jag hoppas du ska trivas i mitt sällskap!

fredag 31 januari 2014

Porträtt

Hallå i vinterkylan!

Jag tänkte dela med mig av lite porträtt...
Här har vi ett härligt som jag målade till jul. 
Det är en utmaning att fånga en sån härlig glimt i ögonen som denna lille buskillen har.
Porträtt till vänster och foto till höger.
Söt liten grabb, eller hur?

Jag tänkte också passa på att utveckla mitt geggamojatest...

Jag gjorde ännu ett experiment, och den degen slog de andra med hästlängder!

Om ni bara ska testa att få ihop en deg, då är det Foam dough ni ska göra!
Riktigt jädra skön fluffig och helt slät deg!

Det enda du behöver är:
En hel flaska rakskum (200ml)
Ca 4 dl potatismjöl el. Majsstärkelse

Häll upp mjölet och spruta i skum, lite i taget. Det tar ett tag innan det tjocknar. Ha lite tålamod och knåda på så ska du se att det blir perfekt! Förvara lufttätt.

Den här degen lämpar sig inte till riktigt små barn, eftersom rakskum antagligen inte ska ätas! 
Men annars så är den en 5-poängare, med superskön konsistens, lätt att forma och god lukt! 
Tyvärr går det inte att spara sina konstverk eftersom de smular sönder när degen torkar :-(

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar